woensdag 24 maart 2010

Eerste creaties

Hier mijn eerste creatie!

Dit is het eerste jurkje wat ik heb gemaakt voor m'n nichtje. Het patroon komt uit een knippie met wat eigen ideetjes erbij. Het was een patroon voor een shirtje, maar ik heb er een poplin rokje aangenaaid. Vliesofix had ik toen nog niet ontdekt, dus het biggetje op de voorkant zit wat scheef. Voorderest vond ik het een goede eerste poging om met tricot te werken. Vooral het halsboortje was erg lastig, die heb ik wel 3x overnieuw gedaan, wat de stof niet echt ten goede kwam..

Mijn tweede creatie:

Mijn tweede creatie was een roxy van farbenmix, dit keer in polin. Hij was eigenlijk heel snel in elkaar gezet. Ik heb ook weer veel geleerd. De blinde rits ging er heel gemakkelijk in (dankzij blinde rits voetje..:P) De bolero is een aangepast patroon van de pia van farbenmix, deze zat echt binnen een uur in elkaar. Ik heb er alleen later nog een knoopje en versiering op gezet.





Mijn derde creatie:

Omdat het patroon toch al uitgetekend was heb ik nog maar een roxy gemaakt, dit keer een van tricot. Weer had ik problemen met de hals.. :/ Uiteindelijk heb ik er een elastiekje doorheen geregen.









Mijn vierde creaties:

Ik had ook wel zin een echte feest jurk te maken. Dus had ik besloten een feliz te maken! de eerste keer maar zonder roezels aan de achterkant. Ik ben dik tevreden over het resultaat. Ik heb hem nog een keer gemaakt, maar dan in een grotere maat en helemaal in het roze en met roezels!. Helaas heb ik er geen foto van gemaakt, maar ik vind het echt een super patroon!!..

2 opmerkingen:

  1. wat mooiiiiii! vooral je 4e creatie vind ik gewéldig!

    we hebben nog wat 'gemeen': ook ik ben vandaag m'n 'naai' blog gestart :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kleding heb je al gemaakt! Ben benieuwd naar wat er nog meer gaat komen:-)

    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen